pondělí 9. ledna 2017

I recommend this book... A Court of Thorns and Roses/Dvůr trnů a růží - série

Je to ale pěkná doba, co jsem sem přispěla nějakým článkem. Ale jednoduše řečeno - nečetla jsem skoro nic, co by se netýkalo školy. Kromě tedy série A Court of Thorns and Roses.


(upozorňuji, že se snažím psát bez spoilerů a nejde o plnohodnotnou recenzi - protože si tahle série našla místo v mém srdci... ať to zní klišé nebo ne)

V červenci jsem si přes bux objednala první díl v originále, budu ho ve zkratce nazývat ACOTAR. Když mi přišel, byla jsem na prosluněném táboře a pochopitelně jsem chtěla mít na čtení klid, takže jsem se na knihu vrhla až koncem července, po příjezdů domů. A musím říct, že mě z počátku ACOTAR vůbec nenadchla. Zápletka mi přišla dost podivná, nelogická a to jsem prostě nemohla nijak přejít. A tak jsem se prvními 100 stranami protloukala až někde do října. Ten měsíc jsem totiž knihu popadla znovu a... zamilovala se. Nechte mě to vysvětlit.

První část knihy mi přišla prostě a jednoduše pomalá, nezajímavá a nudná. Jenomže pak to přišlo. V příběhu se začínaly objevovat další podivná stvoření a i příběh začínal nabírat ten správný směr a všechno začalo dávat smysl.

Feyre byla hrdinka, která mi seděla. Občas jsem jí za její paličatost chtěla dát facku, ale hned jsem si to rozmyslela, protože - její rozhodnutí mi po zamyšlení přišla prostě logická. Ne taková, jaká jsem jako čtenářka chtěla (něco romantického, ale nelogického... jestli chápete), ale skrze logická a pochopitelná. Teda, nakonec. :D

Ostatní postavy byly taky hezky vykreslené. A já tak zavírala knížku s tím, že konec je skvělý, ale tušíte, že není vše v pořádku. Nechci tu vykreslovat ostatní postavy - udělejte si na ně názory sami.

Pokračování A Court of Mist and Fury, ACOMAF, jsem si poručila k Vánocům a chvíli otálela se čtením - zkoušky, státnice, atp. Ale neodolala jsem... a 600 stránkovou knížku jsem přečetla za 3,5 dne. Litovala jsem i svého přítele, že pořád čumím do knížky... pak venčím psa a zase čumím do knížky. Takhle pohlcená jsem byla, že jsem nedělala nic jiného. A řeknu vám - ty zvraty, ty postavy, ta romantika... jedna z nejlepších knih, jaké jsem četla (a mám nutkání si to den po přečtení přečíst znovu). Opravdu. Navíc to, že tento díl vyhrál první místo za Best Young Adult Fantasy & Science Fiction na Goodreads o něčem svědčí. Je to totiž knížka, která je plná psychických strastí a jejich řešení... jednoduše o tom, jak moc může být někdo zlomený a přitom se snažit se zahojit.

There are good days and hard days for me—even now. Don’t let the hard days win.” - Rhysand, A Court of Mist and Fury

Třetí díl vyjde v originálu tento květen a já si ho hned předobjednávám (na bookdepository), protože tohle bude epický zážitek... a sám název: A Court of Wings and Ruin, ACOWAR, svědčí o tom, že to nebude procházka růžovým sadem.

Další bonusy? Skvělý fandom - to on ve mě přiživuje to každodenní naděšní - se spoustou fanartu (opravdu kvalitního - např. Charlie Bowater), fanfikcí a dokonce i playlistů na Spotify (tu můj nejoblíbenější, který prostě vystihuje atmošku ACOMAF).

Rychle zmíním, že série v češtině vychází u CooBoo. Druhý díl vyjde letos.

verze obálek jsou k hardcoveru
update (10. 1. 2017): plnohodnotná recenze již brzy!

0 postřehů:

Okomentovat

Píše Paffy 2013 NEKOPÍRUJ!!!. Používá technologii služby Blogger.

© Knihy nadevše!, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena